Експлуатація електромобіля взимку.
При низьких температурах втрата АКБ становить близько 35-40% в залежності від типу акумуляторної батареї. У даній статті ми розглянемо основні способи зберегти запас ходу електричного автомобіля взимку. Електротрицикл й електромобіль взимку експлуатуються дещо інакше ніж при плюсових температурах. Ми дамо корисні поради як відбувається правильна експлуатація електромобіля взимку.
У найбільші п’ять електроавтомобільних країн входять Китай, США, Норвегія, Великобританія і Франція. Норвегія є третьою по кількості, і з найбільшим питомим поширенням електромобілів. А через те, що країна ця чи не найпівнічніша у світі, то проблема зимової експлуатації електромобілів стоїть тут досить гостро.
Багато власників електротрициклів та електромобілів відчули на собі ефект падіння ємності акумулятора при зниженні температури повітря, коли в порівнянні із літніми + 20 ° С запас ходу зменшується вдвічі при зниженні температури до -10 ° С. При подальшому зниженні температури падає і залишок запасу ходу.
Засніжена дорога і замети збільшують опір коченню коліс на додаток до неминучих зимових шин, конструктивно і так мають вищий опір, в порівнянні з літніми шинами. Підігрівач батареї своєю чергою відбирає додаткову енергію, а її внутрішній опір збільшується.
Досліди показують, що питома потужність акумуляторів падає вдвічі в температурному діапазоні від + 20 ° С до -20 ° С, що означає, що ви отримуєте значно менше енергії, перш ніж акумулятор вийде на робочу температуру, досягти якої можливо іноді лише через пів години їзди.

Експлуатація елетротрицикла зимою чи експлуатація елетромотоцикла зимою відбувається ідентично. Спираючись на наш досвід та на поради фахівців країн де температура опускається найнижче, в даній статті ми дамо основні корисні поради як домогтися від електрокара чи електротрицикла якомога більшого пробігу, коли на вулиці сезонні холоди.
Корисні поради експлуатації електромобіля взимку.
- Якщо ви припаркуєтесь на вулиці – обов’язково встановіть зручний для вас час закінчення повної зарядки, так щоб ваш електромобіль був повністю заряджений безпосередньо до початку поїздки. Тоді, акумулятор буде досить розігрітим для виконання максимальної роботи, і вам не потрібно буде витрачати його ємність, а значить і знижувати пробіг для самонагріву. Проте врахуйте, що електромобіль в зимовий період розряджається набагато швидше. Проте він і довше знаходиться на зарядці.
- Для захисту батареї ми пропонуємо наступні рішення: теплий ковпак, або утеплення ящика АКБ. Це відома багатьом водіям річ. Взимку автомобілісти використовують різні авто ковдри для збереження тепла. Утеплення ящика АКБ переслідує ту саму ціль, і його можна зняти, або встановити коли потрібно. Кращим варіантом буде підігрів батарей. Цей метод використовується там, де електротрицикл взимку експлуатується постійно в умовах вулиці.
- По можливості, паркуйтесь усередині опалювального гаража, або стоянки. Це дозволить заряджати батарею швидше, і ви зможете починати рух вже при прогрітій акумуляторній батареї. Це також забезпечить збільшення реального пробігу.
Якщо ваш трицикл не має обігрівача – то на деякі моделі електричних скутерів на замовлення покупця пропонується вітрове скло з дахом та чохлом. Воно охороняє водія від зустрічних потоків повітря та опадів. Як приклад електротрицикл Elwinn ETB-122, або електо трицикл з дахом Elwinn ES-121. Також для недалеких поїздок можна обійтися захисним тентом для водія. Його завжди легко накинути й зняти. Тент не вимагає заводського монтажу.
- Одягайтеся тепліше. Обігрівач салону на електромобілі забирає велику потужність і звідси сильно скорочує пробіг. Тому вам треба одягатися тепліше і намагатися використовувати функцію обігріву сидіння замість включення на повну потужність обігріву салону.
- Ввімкніть всі обігрівачі: салону, двірників, сидіння, поки ваш електромобіль підключений до зовнішньої підзарядки. Щоб принаймні, хоча б вікна звільнилися від снігу та льоду. А безпосередньо салон нагрівався, вже коли ви почнете рух.
- Вибирайте шини з низьким опором коченню. Існує велика різниця в опорі коченню, особливо у зимових шин. Різницю по витраті енергії опору зимових шин сягає від 5,3% до 4.5%.

Експлуатація електротрицикла взимку.
- Регулярно перевіряйте тиск повітря в шинах. У холодну погоду тиск в шинах знижується (повітря як газ стискається), а опір коченню суттєво збільшується.
- Знизьте середню швидкість їзди на кілька кілометрів на годину. Додаткова витрата енергії йде як через зростання опору повітря. Аеродинамічний опір подвоюється при збільшенні швидкості руху з 15 до 55, або з 70 до 100 км/год.
- Переведіть трансмісію в режим «Еко», якщо такий є на вашому електротрициклі – зазвичай це другий швидкісний режим. Таким чином, прискорення зменшиться, але і споживання енергії також впаде. Те ж саме стосується і решти енергоспоживачів, які живляться від акумулятора вашого автомобіля.
- Поставте електромобіль на підзарядку, поки акумуляторна батарея ще тепла. Це прискорить процес зарядки акумулятора. При + 10 ° С зазвичай потрібно на 70-75 відсотків менше часу, щоб зарядити звичайний електричний акумулятор до 90% ємності, ніж при температурі повітря в -10 ° С.
- Їздіть більш ощадливо, так щоб вам не довелося різко прискорюватись, а потім різко гальмувати використовуючи робочі гальма замість рекуператора. М’який стиль водіння допомагає заощадити до 15 % енергії.
Висновок.
Звідси висновок: якщо хочете успішно експлуатувати електромобіль взимку – забудьте про його динамічні характеристики. Заздалегідь розраховуйте не тільки час початку і тривалість поїздки, але і перейдіть на економічний режим руху в дорозі. Крім явного збільшення дальності пробігу це ще й підвищить безпеку пересування.
Підписуйтесь на канал Elwinn в Ютуб.
Спасибо. Очень полезная и актуальная информация