Експлуатація електромобіля взимку.

Експлуатація електромобіля взимку.

При низьких температурах втрата АКБ становить близько 35-40% в залежності від типу акумуляторної батареї. У даній статті ми розглянемо основні способи зберегти запас ходу електричного автомобіля взимку. Електротрицикл й електромобіль взимку експлуатуються дещо інакше ніж при плюсових температурах. Ми дамо корисні поради як відбувається правильна експлуатація електромобіля взимку.

Электромобиль зимой
Электромобиль зимой. Эксплуатация и советы.

У найбільші п’ять електроавтомобільних країн входять Китай, США, Норвегія, Великобританія і Франція. Норвегія є третьою по кількості, і з найбільшим питомим поширенням електромобілів. А через те, що країна ця чи не найпівнічніша у світі, то проблема зимової експлуатації електромобілів стоїть тут досить гостро.

Багато власників електротрициклів та електромобілів відчули на собі ефект падіння ємності акумулятора при зниженні температури повітря, коли в порівнянні із літніми + 20 ° С запас ходу зменшується вдвічі при зниженні температури до -10 ° С. При подальшому зниженні температури падає і залишок запасу ходу.

Засніжена дорога і замети збільшують опір коченню коліс на додаток до неминучих зимових шин, конструктивно і так мають вищий опір, в порівнянні з літніми шинами. Підігрівач батареї своєю чергою відбирає додаткову енергію, а її внутрішній опір збільшується.

Досліди показують, що питома потужність акумуляторів падає вдвічі в температурному діапазоні від + 20 ° С до -20 ° С, що означає, що ви отримуєте значно менше енергії, перш ніж акумулятор вийде на робочу температуру, досягти якої можливо іноді лише через пів години їзди.

электротрицикл зимой
Трицикл и электромобиль зимой

Експлуатація елетротрицикла зимою чи експлуатація елетромотоцикла зимою відбувається ідентично. Спираючись на наш досвід та на поради фахівців країн де температура опускається найнижче, в даній статті ми дамо основні корисні поради як домогтися від електрокара чи електротрицикла якомога більшого пробігу, коли на вулиці сезонні холоди.

Корисні поради експлуатації електромобіля взимку.

  • Якщо ви припаркуєтесь на вулиці – обов’язково встановіть зручний для вас час закінчення повної зарядки, так щоб ваш електромобіль був повністю заряджений безпосередньо до початку поїздки. Тоді, акумулятор буде досить розігрітим для виконання максимальної роботи, і вам не потрібно буде витрачати його ємність, а значить і знижувати пробіг для самонагріву. Проте врахуйте, що електромобіль в зимовий період розряджається набагато швидше. Проте він і довше знаходиться на зарядці.
  • Для захисту батареї ми пропонуємо наступні рішення: теплий ковпак, або утеплення ящика АКБ. Це відома багатьом водіям річ. Взимку автомобілісти використовують різні авто ковдри для збереження тепла. Утеплення ящика АКБ переслідує ту саму ціль, і його можна зняти, або встановити коли потрібно. Кращим варіантом буде підігрів батарей. Цей метод використовується там, де електротрицикл взимку експлуатується постійно в умовах вулиці.
  • По можливості, паркуйтесь усередині опалювального гаража, або стоянки. Це дозволить заряджати батарею швидше, і ви зможете починати рух вже при прогрітій акумуляторній батареї. Це також забезпечить збільшення реального пробігу.

Якщо ваш трицикл не має обігрівача – то на деякі моделі електричних скутерів на замовлення покупця пропонується вітрове скло з дахом та чохлом. Воно охороняє водія від зустрічних потоків повітря та опадів. Як приклад електротрицикл Elwinn ETB-122, або електо трицикл з дахом Elwinn ES-121. Також для недалеких поїздок можна обійтися захисним тентом для водія. Його завжди легко накинути й зняти. Тент не вимагає заводського монтажу.

  • Одягайтеся тепліше. Обігрівач салону на електромобілі забирає велику потужність і звідси сильно скорочує пробіг. Тому вам треба одягатися тепліше і намагатися використовувати функцію обігріву сидіння замість включення на повну потужність обігріву салону.
  • Ввімкніть всі обігрівачі: салону, двірників, сидіння, поки ваш електромобіль підключений до зовнішньої підзарядки. Щоб принаймні, хоча б вікна звільнилися від снігу та льоду. А безпосередньо салон нагрівався, вже коли ви почнете рух.
  • Вибирайте шини з низьким опором коченню. Існує велика різниця в опорі коченню, особливо у зимових шин. Різницю по витраті енергії опору зимових шин сягає від 5,3% до 4.5%.
электротрицикл зимой эксплуатация
Трицикл и электромобиль зимой

Експлуатація електротрицикла взимку.

  • Регулярно перевіряйте тиск повітря в шинах. У холодну погоду тиск в шинах знижується (повітря як газ стискається), а опір коченню суттєво збільшується.
  • Знизьте середню швидкість їзди на кілька кілометрів на годину. Додаткова витрата енергії йде як через зростання опору повітря. Аеродинамічний опір подвоюється при збільшенні швидкості руху з 15 до 55, або з 70 до 100 км/год.
  • Переведіть трансмісію в режим «Еко», якщо такий є на вашому електротрициклі – зазвичай це другий швидкісний режим. Таким чином, прискорення зменшиться, але і споживання енергії також впаде. Те ж саме стосується і решти енергоспоживачів, які живляться від акумулятора вашого автомобіля.
  • Поставте електромобіль на підзарядку, поки акумуляторна батарея ще тепла. Це прискорить процес зарядки акумулятора. При + 10 ° С зазвичай потрібно на 70-75 відсотків менше часу, щоб зарядити звичайний електричний акумулятор до 90% ємності, ніж при температурі повітря в -10 ° С.
  • Їздіть більш ощадливо, так щоб вам не довелося різко прискорюватись, а потім різко гальмувати використовуючи робочі гальма замість рекуператора. М’який стиль водіння допомагає заощадити до 15 % енергії.

Висновок.

Звідси висновок: якщо хочете успішно експлуатувати електромобіль взимку – забудьте про його динамічні характеристики. Заздалегідь розраховуйте не тільки час початку і тривалість поїздки, але і перейдіть на економічний режим руху в дорозі. Крім явного збільшення дальності пробігу це ще й підвищить безпеку пересування.

Підписуйтесь на канал Elwinn в Ютуб.

Залишити відповідь