Догляд та обкатка мотоцикла на електротязі.

Електромотоцикли, електротрицикли та електроскутери повноцінні транспортні засоби, які експлуатуються при різних навантаженнях і погодних умовах. Термін служби мотоцикла на електротязі як і будь-якого іншого транспортного засобу залежить від правильності та умов використання. Щоб запобігти швидкому зношенню деталей, потрібно обслуговувати мотоцикл електротязі за всіма правилами: вчасно заряджати, змащувати, чистити від пилу і правильно зберігати взимку. Обкатка мотоцикла відбувається в першу чергу. А як це зробити, розповімо далі.

Обкатка мотоцикла на електротязі та електроскутера.

Насамперед після того, як ви купили новий електромотоцикл чи електроскутер його необхідно обкатати. Обкатка мотоцикла на електротязі – це процес притирання поверхонь деталей і трансмісії, під час якої не рекомендується перевищувати встановлені виробником швидкість і навантаження.

Обкатка мотоцикла электрического Elwinn Panigale
Обкатка мотоцикла электрического Elwinn Panigale

У всіх нових транспортних засобах деталям необхідне притирання, яку може забезпечити тільки істотний пробіг.  Виробники найбільш часто рекомендують обкатувати електромотоцикл до 1000 кілометрів. За цей час відбувається повне притирання та згладжуються мікронерівності деталей трансмісії, ходової частини, відбувається остаточне ущільнення різьбових з’єднань.

Після перших 300-500 км пробігу необхідно перевірити затягування різьбових з’єднань основних агрегатів, гальмівної рідини системи гальм мотоцикла. Якщо ви купили електротрицикл, то переконайтесь у відсутності підтікань мастила з редуктора. Та після обкатки замініть масло в редукторі.

Перші інтервали міжсервісного пробігу для електротранспорту складають 100 / 500 / 1000 кілометрів. Необхідно дотримуватися рекомендацій виробника щодо термінів регулярної зміни мастила в редукторі, гальмівної рідини та правильно відкалібрувати акумулятори.

Електромотоцикли, електротрицикли, електроскутери Elwinn  – це швидкісні, надійні та дуже зручний вид транспорту. Час його безпроблемної експлуатації залежить від якісного і своєчасного догляду за всіма частинами конструкції. На практиці обкатка мотоцикла, обкатка електроскутера, та обкатка електротрицикла нічим не відрізняється. І робити це зовсім нескладно, однак потрібно враховувати особливості транспорту з електродвигуном.

Обкатка мотоцикла на электротяге или обкатка электроскутера
Обкатка мотоцикла на электротяге или обкатка электроскутера

Як доглядати за електромотоциклом: основні правила.

Щоб ваш електро мотоцикл завжди був на ходу, важливо дотримуватися ряду головних правил:

Утримувати електричний мотоцикл в чистоті. Кататися бажано тільки по чистому і рівному асфальтовому покриттю. Частинки пилу і піску, що потрапили в підшипники коліс і кріплення рульового управління, можуть привести до швидкого виходу з ладу цих деталей і скрипу при їзді. Якщо ви потрапили на електротранспорті під дощ, по поверненню потрібно ретельно промити забруднилися частини проточною водою і витерти сухою ганчіркою. Сильно забруднені підшипники допускається чистити за допомогою ватного тампона.

Регулярно перевіряйте справність пристрою, перш ніж встати на електричний мотоцикл. Бажано перевірити всі болти, переглянути кріплення, підшипники, різьбові з’єднання. При необхідності підкрутити. Адже велика швидкість не прощає помилок. Зношені колеса і несправні гальма також впливають на безпеку руху! При виявленні будь-яких відхилень від норми краще звернутися до спеціалізованого сервісного центру.

Обкатка электро мотоцикла Elwinn EM-BM
Обкатка электро мотоцикла Elwinn EM-BM

Правильно використовуйте ваш електромотоцикл.

Електричні мотоцикли та скутери для міста не призначені для стрибків і трюків. Для таких цілей існують електромотоцикли ендуро. Тому екстремальне подолання бордюрів може привести до поломки амортизаторів і кріплень коліс. Також важливо стежити за рівнем зарядки АКБ.

Крім перерахованих пунктів догляд за електричним транспортом включає в себе технічне обслуговування і правильне заряджання акумуляторної батареї та дотримання умов зберігання.

Як заряджати акумулятор електро мотоцикла?

Завдяки правильному заряджанню можна не тільки проїхати максимальну відстань, але і збільшити термін служби акумуляторна батарея. В першу чергу ми радимо економно витрачати заряд: намагатися їхати накатом, що не вичавлювати з двигуна «всі соки» і не допускати різких гальмувань.

Головне правило заряджання акумуляторів
При першому використанні потрібно провести калібрування акумулятора. Тобто перші чотири рази зробити повний заряд і повний розряд батареї. І надалі таку процедуру повторювати 1 раз в місяць. Виробник акумуляторів рекомендує проводити глибину розряджання АКБ до 75 %, цим ви можете суттєво подовжити життя вашої батареї. Запам’ятайте це правило і користуйтесь виключно оригінальним зарядним пристроєм!

Як правильно зарядити акумулятор?

Спочатку візуально перевірте всі елементи ланцюга заряду. Якщо видно потрапляння вологи на дроти або штекери – її потрібно промокнути серветкою або сухою ганчіркою.

Після включення зарядки в ланцюг краще почекати поки загориться світловий індикатор, а вже потім підключати штекер до батареї. Так можна уникнути поломки електроніки високим стрибком напруги в разі виходу зарядного пристрою з ладу.

    Скільки часу заряджається батарея?

Час заряджання батареї залежить від ємності АКБ та потужності зарядного пристрою, але найчастіше це 6 – 8 години. У виликоємнісних акумуляторах час зарядки може досягати до 10 годин. Дізнатися, що акумулятор заряджений, допоможе світловий індикатор.

 Небажано заряджати батарею поблизу нагрівальних елементів, або на сонці. Перегрів може привести до прискорення хімічних реакцій, розширенню внутрішнього простору і навіть вибуху. Максимальна температура біля акумулятора може складати не біле ніж 25 градусів.

Оскільки всі виробники оснащують зарядні пристрої блоком захисту від перезаряду батареї, можна залишати пристрій заряджатися всю ніч. Але краще робити це не часто.

Перед використанням транспортного засобу потрібно зарядити акумулятор на 100%.

Літій-іонні акумулятори не переносять сильну спеку (понад + 40 ° С) і бояться механічних пошкоджень. Тому потрібно регулярно перевіряти АКБ на наявність сколів та інших дефектів, тримати її якомога далі від прямих сонячних променів та опалювальних приладів.

Мастило для електромотоциклів та скутерів.

Коли в кермові колісні підшипники потрапляє бруд, вони починають погано крутитися і видавати скрипи при оборотах. Це може привести до їх швидкого зносу та виходу з ладу. Щоб цього не сталося потрібно періодично прочищати й змащувати всі рухомі частини вашого залізного коня. Для цього:

1. Зніміть пильники й отримайте доступ до підшипників.

2. Нанесіть засіб «WD-40». Якщо його немає, можна промити підшипники бензином.

3. Вичистіть залишки старого мастила разом з брудом і піском.

4. Нанесіть будь-яку синтетичну або мінеральну мастило вузький текстури. Добре себе зарекомендували мастильні матеріали SKF, Liqui Moly. Адже вказані мастильні матеріали  відрізняються своєю довговічністю, тому власнику електроскутера не прийдеться часто наносити мастило на різні деталі. Проте подібну роботу рекомендується проводити після кожного контакту підшипників з брудом.

Консервація електромотоцикла на зиму. Порядок робіт.

1. Вимийте та протріть скутер вологою ганчіркою.

2. Слід зарядити батарею на 60-75%. Чому саме до такого рівня? Тут все просто: в цьому випадку знижується саморозряд і продовжується термін експлуатації батареї.

3. Якщо ви плануєте зберігати апарат більше ніж місяць, то АКБ можна зняти та покласти на збереження в прохолодне сухе місце. Ідеальна температура при якій повинні зберігатися акумулятори від 1 до 10 градусів тепла. В такому випадку саморозряд буде самим мінімальним. В принципі, при зберіганні скутера в гаражних умовах батарею можна залишити на місці, та раз в місяць приходити проводити її зарядку. Після вказаної процедури потрібно вимкнути автомат.

4. Перед консервацією змастіть шарніри, засувки та інші місця тертя, спеціально призначеними для таких процедур складами.

5. Якщо скутер буде стояти на колесах, то їх потрібно приспустити до 1.7-1.8 атмосфери, а якщо буде висіти в повітрі на спеціальних тримачах, то колеса краще здути на 50%.

6. Все електрообладнання, яке обслуговується акумуляторами: габаритні вогні, фара головного світла, сигналізація повинні бути відключені від живлення шляхом вимкнення автомату, або вилучення джерела живлення.

7. Для зберігання потрібно вибирати сухе місце і поблизу не повинно бути відкритого вогню або опалювальних приладів. Адже давно вже відомо, що зайвий нагрів акумуляторної батареї призводить до скорочення терміну її служби. Звертаємо вашу увагу, що літій-іонні АКБ не можна нагрівати, залишати біля нагрівальних приладів, або відкритого вогню. Тому що вони можуть вибухнути, а це може призвести до пожежі.

8. Місце зберігання повинно бути сухим і бажано забезпечити плюсову температуру, адже АКБ втрачають в тривалості експлуатації якщо зберігаються при негативних температурах. Також допускається зберігання батареї при звичайній кімнатній температурі 18 – 25 градусів.

9. Раз у два-три місяці здійснюйте зовнішній огляд, та цікавтеся станом акумулятора. Він не повинен бути роздутим і мати сліди підтікань.

Заряджання акумуляторної батареї взимку.

Не варто заряджати роздутий акумулятор – він може вибухнути! Якщо зовнішніх дефектів не спостерігається – підзарядіть АКБ на 65-75%. Також огляньте шини, та перекрутіть колесо в іншу позицію і при необхідності підкачайте.

Перед тим, як ставити батарею на підзарядку, бажано перевірити всі складові електричного кола. На зарядному пристрої неповинно бути вологи. Також не накривайте зарядний пристрій скутера, адже йому потрібно охолодження. Зарядний пристрій спершу потрібно під’єднати до мережі, контролюючи запалювання діодного індикатору, а далі підключаємо штекер в гніздо в скутера. Якщо ви зробити все навпаки, то в разі збою зарядного пристрою, це може призвести до пошкодження електронних схем скутера.

Блок захисту від перезаряду в автоматичному режимі зупиняє процес зарядки при повністю зарядженому акумуляторі, після чого загориться контрольний діодний індикатор. Далі потрібно витягнути блок живлення з розетки та від’єднати від скутера. Після цього вимикаємо автомат.

Висновок.

Доглядати та обслуговувати електромотоцикл бажано постійно, особливо якщо він дорогий і регулярно піддається жорсткій експлуатації. При такому підході він вам віддячить безвідмовною роботою та довговічністю. Обкатка мотоцикла та правила догляду за мотоциклом та насправді прості  й дотримуючись правил ви продовжите термін служби електричного улюбленця на багато років.

Якщо в вас залишились запитання, або поради – напишіть свої пропозиції в коментарях. Підписуйтесь на канал про електромотоцикли, електротрицикли і електроскутери Elwinn в YouTube.

Цей запис має 3 коментар(-ів)

  1. Костя

    Чудовий стаття! Продовжуй гарно працювати!

    1. Elwinn

      Добрий день Михайло. Дякуємо за позитивний відгук.

Залишити відповідь