Який тиск в шинах скутера має бути?

Какое давление в шинах скутера должно быть?

Часто від покупців отримую запитання «какое давление в шинах скутера должно быть?», чи «який тиск в шинах скутера повинен бути?». На ці запитання є проста відповідь — повинні бути оптимальні показники тиску в шинах! Одним з важливих аспектів керованості є тиск в шинах скутера чи мотоцикла. На цей рахунок існує маса міфів і помилок, деякі з яких створені виробниками мотоциклів.

Який тиск має бути в шинах скутера і на що впливає тиск в покришці?

  • Контактна пляма. Чим більше контактна пляма, тим краще зчеплення мотоцикла з асфальтом.
  • Робота підвіски. Чим менший тиск в шині скутера — тим менше вимог до підвіски.
  • Керованість. Чим вищий тиск в шині мотоцикла, тим більше він керований з урахуванням достатньої площі контактної плями й досить хорошій роботі підвіски.

Не будемо заглиблюватися в теоретичні роздуми, а розглянемо питання тиску в шинах з практичної точки зору.

Тиск в шині на холодну і гарячу.

У покришку закачано повітря, з прогріванням гуми й диска повітря нагрівається. При нагріванні повітря розширюється і це призводить до підйому тиску в шині. Якщо взяти дві однакові шини, поставити на два однакових електромотоцикли, електроскутери чи електротрицикли, накачати однаковий тиск в заднє і переднє колеса і дати електромотоцикли двом різним пілотам, то після 20 хвилинного заїзду у кожного пілота буде свій тиск в задньому і передньому колесі. Так на температуру гуми сильно впливає манера водіння — наскільки людина швидко прискорюється, гальмує, швидко входить у повороти, любить нахиляти мотоцикл. Погодні умови, температура асфальту, склад гуми вносять свої корективи, тому важливим показником є не величина тиску на холодну, а величина тиску на гарячому колесі, і ця величина підбирається індивідуально.

Відчуття при перекачаних колесах.

Якщо ви перекачали покришку на холодну — з її прогрівом при русі в місті, тиск в ній в середньому зросте на 0.2-0.5 атмосфери. Якщо ви вже на холодну маєте високий тиск — то в міру руху в місті ви ще сильніше зменшите площу контактної плями покришки з асфальтом. Чим менша площа контактної плями — тим гірше зчеплення скутера з дорогою. Одного разу в жарку погоду ви можете розігнатися як зазвичай — і розірвати заднє колесо або загальмувати в повороті так само як зазвичай — і розірвати переднє колесо.

Перекачана гума так само впливає на налаштування підвіски. Чим вищий тиск в покришці — тим м’якше повинна бути підвіска. Таким чином, якщо у вашій холодній покришці надлишок тиску — то з прогріванням коліс зменшується не тільки контактна пляма, але і погіршується робота підвіски. Все це в сукупності, може призвести до несподіваних результатів. Якщо ви відчуваєте, що після тривалої їзди зчеплення шин мотоцикла з асфальтом погіршується, знайте, що у вас перекачані колеса.

Деякі райдери вважають, що нічого страшного в застосуванні перекачаних покришок немає. Але тиск повинен бути нормальним. Адже, коли він підвищений, все навантаження припадає на центральну частину коліс, і тоді протектор зношується швидше. І що більш важливо — гальмівна здатність мотоциклу значно знижується й гальмівний шлях подовжується. Але завдяки зниженню ступеня деформації колеса також знижується коефіцієнт опору. А завдяки цьому витрата палива електроскутера зменшується.

Відчуття при недокачаних колесах.

Якщо тиск в покришці занадто малий, то збільшується розмір плями контакту з дорогою. Навіть після прогріву коліс ви будете почувати себе так, як ніби повністю розпустили підвіску. Зад і перед будуть амортизувати та розгойдувати мотоцикл. Ви відчуваєте погіршення керованості транспортним засобом. Проте плавність ходу підвищиться, але при цьому дальність їзди на одному заряді зменшиться, тому що збільшується коефіцієнт опору.

Оптимальний тиск в шинах скутера.

Поводиться як трохи не докачане колесо протягом перших 3-5 хвилин їзди, потім невпевненість і розгойдування мотоцикла зупиняються і ви отримуєте покришку з оптимальним п’ятном контакту й оптимальними можливостями для амортизації.
Різниця в тиску шин на холодну
Заднє колесо прогрівається сильніше переднього, навіть в умовах міста. Ми рекомендуємо в місті, накачувати перед на 0.1 атмосфери більше ніж зад. Пам’ятайте — після прогріву, тиск в передній покришці та задній повинні бути однаковими, а на холодну — відрізнятися на 0.1 атмосфери.

Як швидко підібрати тиск?

Тиск в задньому колесі, на гарячу не повинний перевищувати 2.1 атмосфери! Рекомендований тиск – 2 атмосфери на гарячу. Після звичайного для себе пробігу — зупиніться й тут же, не даючи покришці охолонути — виміряйте тиск в задньому колесі. Якщо тиск перевищує 2.1 атмосфери — спустіть його до 2 атм. Те ж саме зробіть з переднім колесом. Тепер при виїзді на холодну ви будете протягом 3-5 хвилин відчувати певний дискомфорт. Але вже після 1000 метрів ви відчуєте поліпшення, а вже через 3-4 кілометри ви відчуєте, як повернулися старі комфортні відчуття. Завдяки початковому невеликому дискомфорту ви отримаєте збільшення контактної плями, оптимальну роботу підвіски та в цілому значно більшу впевненість при прискореннях і гальмуваннях.

Неточні покази манометрів.

Більшість стрілочних манометрів вироблених в Китаї мають жахливу похибку. Вона може досягати 0.8 атм. Ми рекомендуємо завжди користуватися на точними манометрами. Цифрові манометри, як правило, мають меншу похибку. Часто ви можете чути дивні рекомендації щодо тиску, майте на увазі, тиск по неправильному манометру може значно відрізнятися від дійсного тиску, що показується точним манометром.

Налаштування підвіски.

Це ще один аспект це настройки підвіски, яка безпосередньо залежать від покришки та тиску в них. Всі покришки відрізняються жорсткістю корду і підбір оптимального тиску в ній і відповідних налаштувань підвіски ці питання взаємопов’язані. Тим ні менш, навіть покришки з самим м’яким кордом, такі як Pirelli не повинні перекачуватися понад 2.2 атм на гарячу, навіть якщо ви їздите з пасажиром.
Надіюсь ви отримали відповідь на запитання “какое давление в шинах скутера должно быть?”, чи “який тиск в шинах скутера повинен бути?”. Якщо будуть запитання та уточнення залишайте відповіді в коментарях до статті. Також підписуйтесь на наш канал Ютуб.

Залишити відповідь