: 068-542-42-33; 097-821-99-52; 050-224-65-08.

Види та правила заряджання акумуляторів.

Види акумуляторів.

 

На даному етапі розвитку в електротехніці в основному використовується два види акумуляторів, це свинцево-кислотні і літій іонні. В свою чергу літієві акумулятори розрізняють за складовими осередків з яких вони зібрані: Li-ion, Li-pol, LiFePO4 і LiNiCoMnO2.

У багатьох видах електротранспорту використовуються свинцево-кислотні акумулятори. Вони ідеальні для електровелосипедів, електромотоциклів, скутерів, електрокарів.

Один із сучасних джерел живлення для електротранспорту – це гелеві акумулятори. При аналогічній ємності, важить такий тип акумулятора майже вдвічі менше і при цьому має більш тривалий термін гарантійної роботи. Також добре переносять низьку температуру, а також відмінні технічні характеристики після тривалого неробочого стану. Такі акумулятори завжди готові до роботи, навіть, якщо довгий час Ви їх не використали.

Технології виробництва літій іонних і літій залізо фосфатних акумуляторів схожі однак хімічний склад цих двох типів акумуляторів відрізняється. Це обумовлює різну номінальну напругу елементів першого і другого типу. У літій іонних номінальну напругу 3.7v, а у літій залізо фосфатних – тільки 3.2v. Тому літій залізофосфатні акумуляторні батареї при однаковій ємності і напрузі з літій іонними, – завжди більше їх за розміром і вагою, – приблизно на 20% і коштують дорожче на 25%-35% .

У літій залізо фосфатних акумуляторів є перевага. Вони мають більшу кількість циклів заряду – розряду в порівнянні з іншими типами літієвих акумуляторів. Так, вони приблизно в два рази перевершують за кількістю циклів літій марганцеві акумулятори та на 25 – 30% літій полімерні. І цей факт, дійсно давав би перевагу літій залізофосфатним акумуляторам перед літій полімерними, якби не два недоліки: висока вага і ціна.

Літієві акумулятори купують тому, що вони легкі. Але, якщо дивитися з точки зору фінансової вигоди, не беручи до уваги вагу батарей то свинцево-кислотні акумулятори, по співвідношенню ціна / кількість енергії, навіть з урахуванням набагато меншої кількості циклів – вигідніше купувати від будь-яких літієвих.

Серед літієвих акумуляторів , найважчі і найдорожчі – літій залізофосфатні акумулятори . Вони більші і важчі на 20% від літій іонних і на 25% дорожчі. При цьому термін їх служби перевищує працездатність літій полімерних на ті ж 25-30%.

У чому тоді полягає вигода від їх використання?

Ви переплачуєте гроші (відразу) і возите на велосипеді зайвих 20% ваги і обсягу (постійно), але при тій же ємності, що і у літій полімерного акб, щоб через 5-6 років, гіпотетично, отримати ще деякий додатковий час їх експлуатації.

Розповіді про 2000 тисячах циклів заряду – розряду, абсолютно правильні, але є один нюанс: скільки до цього часу в акумуляторі залишиться ємності – точно не скаже ніхто, тільки орієнтовно: 25-40% у літій іонного і 35-50% у літій залізофосфатному.

Тому, літій полімерний акб – один з найсучасніших і безпечних підвидів літій іонних акумуляторів для електроскутера і іншого електротранспорту, що поєднує в собі невеликі габарити найменшу вагу серед літієвих акумуляторів на одиницю ємності і розумну ціну.

До речі, літій залізофосфатні батареї, на серійних електроскутерах (з літієвими акумуляторами), заводи використовують тільки в 10-15% випадків, а в інших 85-90%, – літій іонні. Навіть в більшості електромобілів застосовують саме літій-іонні акумулятори. В цьому Ви можете легко переконатися, подивившись технічні характеристики найпопулярніших моделей електромобілів. І це не даремно, – виробники теж беруть до уваги співвідношення ціна / якість і вибирають кращий варіант.

Тому, літій-іонні акумулятори на сьогоднішній день – найпоширеніший тип літієвих акумуляторів в світі. Без них не обходиться практично жоден фотоапарат, мобільний телефон і ноутбук.

Це теж переконливі аргументи на їх користь. Гіганти світової індустрії Apple, Samsung, Sony, Nokia, Canon і багато інших, – завжди використовують у своїй продукції тільки кращі технічні рішення.

Літієві акумулятори на сьогоднішній день – найефективніші по питомій щільності енергії, що запасається на одиницю власної маси. Перші літієві акумулятори були випущені на початку 90-х років минулого століття, компанією Sony. З того часу, область застосування, весь час розширюється: від побутової електроніки і електроінструменту – до електромобілів, електричних автобусів і космічних кораблів.

Тому, за сукупністю характеристик, літій іонні акумулятори набули найбільшого поширення в світі.

Джерела живлення на основі літію, зробили революцію в легкому електротранспорті. Ними оснащуються електробайки, електровелосипеди, електроскутери, електросамокати, електрокари.

Якщо дотримуватися правил експлуатації, то літієві акумулятори – цілком безпечні. У них тривалий термін служби. Літієві акумулятори можуть працювати до 10 років і годяться для переробки та повторного використання матеріалів, які в них містяться.

 

Ось 5 практичних порад які дозволять вашому акумулятору працювати як можна довше:

Не допускайте повного розряду.  

 У літій-іонних акумуляторів відсутній так званий ефект пам’яті, тому їх можна і більш того, потрібно заряджати, не чекаючи розрядки до нуля. Багато виробників розраховують термін життя літій-іонного акумулятора кількістю циклів повного розряду (до 0%). Для якісних акумуляторів це 400-600 циклів. Щоб збільшити термін служби вашого літій-іонного акумулятора, частіше заряджаєте свій акумулятор. Оптимально, як тільки показник заряду батареї опуститься нижче позначки 10 відсотків, можете ставити скутер на зарядку. Це збільшить кількість циклів розряду до 1000.Даний процес фахівці описують таким показником як глибина розряду (Depth Of Discharge).

Розряджайте раз в 3 місяці.

Повний заряд протягом тривалого часу також само шкідливий для літій-іонних акумуляторів, як і постійна розрядка до нуля.
Фахівці рекомендують раз в 3 місяці повністю розряджати акумулятор і після цього заряджати до 100% і потримати на зарядці 8-12 годин. Це допомагає скинути так званий верхній і нижній прапори заряду акумулятора.

Зберігайте частково зарядженими.

Оптимальним станом для тривалого зберігання літій-іонного акумулятора є рівень заряду від 30 до 50 відсотків при температурі 15 ° C. Якщо ж залишити батарею повністю зарядженою, з часом її ємність істотно знизиться. А ось акумулятор, який довгий час був розрядженим до нуля, швидше за все, вже не жилець – пора відправляти його на утилізацію.

Використовуйте оригінальний зарядний пристрій.

Використання зовнішнього зарядного пристрою сумнівної якості замість оригінального може негативно позначитися на працездатності батареї!!!

Не допускайте перегріву.

Ну а найлютішим ворогом літій-іонних акумуляторів є висока температура – перегріву вони геть не переносять. Тому не допускайте попадання на акуму лятор прямих сонячних променів, а також не залишайте їх в безпосередній близькості від джерел тепла, наприклад електрообігрівачів. Максимально допустимі температури, при яких можливе використання літій-іонних акумуляторів: від -40 ° C до + 50 ° C.

Elwinn.com.ua

Добавить комментарий